Legújabb platós tricikli, 72V 3000W!

 

Hírlevél
TOP termékek
Termékajánló
Látogató számláló
0
2
3
4
6
6
8
Üzletünk

Sebesség növelés, tuning

Az internet tele van különféle elektromos kerékpár tuninggal, videóval, stb.

Első körben annyit kell tudni, hogy szinte az összes kerékpár egy gyári korláttal kerül forgalomba, ami kb 250-300W és 25 km/óra teljesítményre és sebességre szabályozza a kerékpárokat. Többnyire ezt minden forgalmazó beüzemeléskor feloldja - jól, vagy rosszul döntve nem tudjuk, mindegy is - így átadáskor akkufeszültségtől függően 30-45 km/órás sebességre, és persze az ehhez szükséges 350-800 W teljesítményre képes a jármű. Ez is egy tuning, akárhogyan is vesszük, viszont ez még a gyár által maximalizált, azaz rövid ideig károsodás nélkül elviseli a motor, vezérlő, akkuk, illetve ehhez a  max sebességhez méretezték a fékeket, futóművet, abroncsokat is. Hangsúlyozzuk, csak rövid ideig, pár percig, vagy kilométerig használhatóak, utána vissza kell állni középterhelésre, kb 25-30 km/ó. Ha ezt valaki nem veszi feigyelembe, számíthat rá, hogy a leggyengébb láncszem, az akku válaszolni fog, rövid időn belül, akár párszáz kilométer alatt, vagy pár hónap alatt jelentősen veszítenek a kapacitásukból, vagy azt teljesen elveszítik. Ez egyszerűen az ólomlemezek felmelegedése és ezzel deformációja okozza a magas áramfelvétel miatt. Aki ezt folytatja, sűrű akkucseréket fog végezni a kerékpárján.

A TUNING itt is, mint bármi másnál összetett dolog, mindent módosítani szükséges, nem elég egy "okos" vezérlő csere, ami pl a gyári 15 Amperes áramkorlát helyett 25 Ampert ad, ez csak egy eleme a rendszernek, hozzá kell igazítani az akkuk kapacitását, motor hűtését, fékeket.

 

Alapvetően ami egyszerű, és célra vezető tuning, az az akkupakk nagyobb kapacitásúra cserélése, 12-14 Amperórás akkukat 20 Amperórásra cserélni. Ehhez persze hely kell, ahova befér a nagyobb méretű akkupakk, és itt többnyire el is vérzik a történet, hisz csak alig pár robogó forma kerékpárnál van erre plusz helyünk.

A nagyobb akkuk jobban tolerálják a nagyobb áramfelvételt, így akár a maximális sebességen is folyamatosan működtethető a kerékpár károsodás nélkül, mellékesen a megtehető út is növekszik azonos sebességgel!

Ez persze pézbe kerül, nem kevésbe, így sokkal célravezetőbb eleve úgy választani járművet, ha nagyobb sebességre, vagy hosszabb hatótávolságra van szükségünk, hogy hogy 20 Amperórás akkukkal vásároljuk meg. Ne flejtsük, hogy az akku súlytöbblet nyomja a járművet, kicsit lustább, és kb 15 kg-al kevesebb terhet bíró lesz.

 

Végül igen, láttunk már 60 km/órás sebességre képes tuningolt elektromos kerékpárt, mint ahogyan 200 km/órás sebességű Suzukit is, egyiket sem próbálnánk ki szívesen, meghagyjuk a kamikazénak születetteknek :)

Webáruház készítés