Legújabb platós tricikli, 72V 3000W!

 

Hírlevél
TOP termékek
Termékajánló
Látogató számláló
0
2
3
4
6
6
7
Üzletünk

Amit az elektromos kerékpárról tudni érdemes, tanácsok

Garanciális tudnivalók!

A precíz és minőségellenprzött gyártás mellet is előfordulhat - hisz a Mercedes is elromlik -, hogy meghibásodik a kerékpár.

Minden esetben tájékozódjon a garancia füzetből az Önt megillető fogyasztói jogok miatt, a garanciális feltételekről és az alapvető hibaelhárítással kapcsolatban!
Abban az esetben, ha bármi rendellenességet észlel - furcsa zajok, rezonancia stb - ne használja tovább a kerékpárt!

A kellékszavatossági, termékszavatossági, illetve garanciális igény kizárható, ha a fogyasztó elmulasztotta karbantartási kötelezettségét, azaz például elektromos kerékpár esetén a 6. hónap végéig esedékes kötelező átvizsgálás és szerviz megtörténtét hitelt érdemlően nem tudja igazolni. A karbantartási irányelvek a használati útmutatóban olvasható.

Amennyiben a kötelező féléves szervízt mi végezzük, abban az esetben a teljes garanciális javítást mi végezzük, amennyiben a féléves szervízt más szervíz végezte, illetve nem végezték el egyáltalán, abban az esetben is gyártói garancia él 12 hónapig, azaz a hibás alkatrészt bevizsgálás után javítjuk, vagy díjmentesen cseréljük. Amennyiben a fellépő hiba a kötelező karbantartás elmulasztása miatt lép fel a garanciális igényt elutasítjuk, a felmerülő szállítási és bevizsgálási költségeket kiszámlázzuk. ( gyakran előforduló karbantartás hiányára utaló hibák: oxidáció, tengelyek lazulás miatti kikopása, kenés elmulasztása - lánc, tengelyek, zárak, stb. )
Fontos, hogy az elektromos kerékpár alapvető alkatrésze az akkumulátor, ha ez hibás, az kihatással van a működésre, bizomytalan működés, sebesség, teljesítmény vesztés lép fel.

Ami nem tartozik a garancia körébe:
- defekt, külső és belső gumiköpeny sérülése

- lánc elszakadás, feszesség beállítás

- törés, repedés, deformáció a külső elemeken, gázkaron, fékkaron, kapcsolókon

- izzó, LED kiégése

- vezetékek elszakadása, kidörzsölése

- biztosíték kiégése akkupakkban

- töltő beázása, vezetékeinek, csatlakozóinak kitörése

- akku szakszerűtlen töltése, tárolása, mélymerítése

- festés kopása, horzsolása,

 

A kerékpárokat beüzemelve, tesztelve és kipróbálva adjuk át, de a használat során lelazulhatnak csavarok, pedálon, tükrökön, sárvédőkön, láncon, ezek utánhúzása a felhasználó feladata, kérésre elvégezzük természetesen díjmentesen.

Gyakran előforduló "malőrök" amiért meg sem moccan a kerékpár:

- a gyújtáskulcs nincs rendesen elforgatva, mert az akkupakk nincs a helyén

- az akkupakk és a kerékpár közti csatlakozó kilazult, kicsúszott, nem kap áramot a kerékpár

- az akkuk teljesen lemerültek

- valamelyik fékkar beszorult, nem megy vissza alapállásba, a kerékpár nem indul

 

Az elektromos rendszer két fő része, akkupakk és a kerékpár vezérlő-motor.

A hiba behatárolható, ha semmi nem világít, valószínű, hogy az akkupakkal lesz a hiba! Ellenőrizze a gyújtáskapcsoló elfordul-e a megfelelő pozicióba, akkupakk csatlakozó stabilan a helyén van, a töltési ciklus beferjeződött-e az utóbbi töltéseknél, a zöld lámpa a töltőn kigyulladt-e?

Ha ezek nem segítenek, hívja üzletünket! Az akkupakkot és a töltők kérjük beszállítani a szervízünkbe, ha ezek súlya nem éri el a 10 kg-ot a garanciális ügyintézés nem a vásárlónál történik!

 

Kerékpáron világít minden, de nem indul. Próbálja a fékkarokat megmozgatni, a gázkart többször el-vissza mozgatni. Próbálja meg, hogy tekerésre elindul-e a rásegítés.

Ellenőrizze, hogy a töltöttségmutató nem-e üres akkut jelez.

Ellenőrizze, hogy a hátsó kerék szabadon forog-e, nem szorul?

Ellenőrizze, hogy a kerékhez vezető vezetékköteg nem sérült?

A fenti tapasztalatok birtokába hívja üzletünket a további teendőkért.

Garanciális javítást szervizünk végezheti, a beszállításról egyeztetni szükséges, amennyiben a kerékpár meghibásodás garanciális jellegű - gyári hibára visszavezethető - a szállítás költsége az eladót terheli,( maximum a vásárláskori házhozszállítás díja )  amennyiben a hiba az akkupakk, kérjük beszállítani, beküldeni szakszervizünkbe az akkupakkot és a töltőt bevizsgálásra, javításra.( Jogos garanciális igény esetén a postaköltséget utólagosan megtérítjük )

Amennyiben nem garanciális a hiba jellege, a költségeket közöljük, annak elfogadása esetén elvégezzük a javítást!

Csak tiszta kerékpárt tudunk javításra átvenni, sáros, poros, olajos vagy egyéb módon szennyezett kerékpárt tisztítani nincs módunk műhelyünkben!

Garanciális idő:

Kerékpár és fődarabjai : 12 hónap

Akkumulátorok: 6 hónap

Töltő: 12 hónap

 

Akkumulátorok garanciális ügyintézése:

Az elektromos kerékpár akkumulátor igen kényes, és költséges alkatrésze jármûvünknek. Érdemes odafigyelni, betartani a szabályokat, hogy hosszú életû legyen. Az elektromos bicikli akkuk többnyire un.: AGM savas-zselés, így a szakszerû töltés során minimális gáz képzõdik, és emiatt helyzetfüggetlen, és gondozásmentes. A kerékpár használat napján kötelezõen fel kell tölteni, majd, ha nem használjuk, feltöltött állapotban tegyük félre. Amennyiben huzamosabb ideig használaton kívül helyezzük az elektromos bicikli t, (az önkisülés miatt) jó idõben 2-3 hetente, télen havonta töltsük újra. 6 C-fok alatti környezetben tölteni nem szabad, vigyük melegebb helyre, és várjuk meg, míg felmelegszik.

 

A garanciális idő alatt - vásárlástól számított 6 hónap - a vásárló köteles a kezelési útmutatóban foglaltak szerint tölteni az akkumulátorokat. Lemrelült, félretett kerékpárban pár hónap alatt is, főleg hidegben megindul a visszafordíthatatlan szulfát lerekódás, ami a kapacitás részleges, vagy teljes elvesztéséhez vezet. A garanciális felülvizsgálat során egyértelműen kimutatható, a helytelen kezelés, és ez garanciavesztéssel jár!

A teljesen lemerült, azaz 10,5V akkufeszültség alá történt mélymerülés akkumlátor garanciája megszűnik, mivel rendeltetésszerű használat esetés - rendszeres használat, vagy használaton kívül 3-4 hetente feltöltés - esetén fizikailag nem lehetséges a mélymerülés, mivel a riasztó és az akkuk ünkisülése kisebb áramot vesz fel, mint ami ezt egy hónapon belül előidézheti, jelllemzően bekapcsolva felejtés napokig, vagy 1-2 hónapos magára hagyás idézi elő!

 

Akkumulátorok garanciális vizsgálatát - a hosszas töltési idő miatt ( 2-8 óra ) - csak szakműhelyünkben tudjuk elvégezni, ezért minden esetben kérjük a komlett akkupakk és töltő beszállítását a 9300, Csorna, Soproni u. 66/F üzletünkbe!

 

Garanciális ügyintézés és hibabejelentés:

Autósbolt Csorna

9300, Soproni u. 66/F

telefon: 06 96 950 885

email: bolt@sstuning.hu

 

 

 

Hogyan és mikor töltsük a kerékpár akkuit:

Az ólom savas akkumulátorok azt szeretik, amikor minden használat után feltöltjük őket. Legegyszerűbb praktika az, hogy amikor használtuk a biciklit – legyen ez akár egy gyors bevásárlás a sarki boltban – dugjuk fel töltőre, így nem fog pihenni az akkumulátor merített állapotban. A töltési folyamatot ne szakítsuk meg. Első használatbavételkor, és legalább kéthavonta merítsük le az akkut teljesen, és töltsük fel!

 

Az egyik vezető angol elektromos kerékpárokkal foglalkozó oldal szerint az akkumulátorok töltési ideje:

-Li-Ion (Lítium Ion) akkumulátorok: 4-6 óra

– NiMH (Nikkel-Fém-Hidrid): 4-6 óra

– SLA ( Zárt ólomsavas ) akkumulátorok: 6-8 óra

Legalább 90 naponta töltsük fel a NiMh és Li-Ion akkukat és Legalább 30 naponta a Savas-zselés akkukat addig amíg nem használjuk rendszeresen

 

Általánosságban az elektromos kerékpár akkukról:

Magyarországi viszonylatban az elektromos kerékpárok döntő többsége zárt, gondozásmentes (zselés) 12V.-os, ciklikus üzemre gyártott ólom akkumulátorral van szerelve. Attól függően, hogy hány voltos az elektromos rendszer, 2, 3, 4, vagy 5 db akkumulátor van sorba kötve az akkumulátor dobozában. Tehát az elektromos kerékpárok feszültsége: 24, 36, 48, vagy 60 voltos. A legelterjedtebb a 36 voltos rendszer. Az elektromos kerékpárral megtehető távolságot az akkumulátorok kapacitása és a környezet hőmérséklete határozza meg. Legjobban elterjedt kapacitás érték a 12 amperóra (Ah), nagyobb teljesítményű robogókba, triciklikbe a 20 Ah. Élettartamuk 300-350 töltési ciklus. Ez átlagos használat esetén 2-4 év. Az akkumulátorok "elöregedését" a megtehető távolság jelentős csökkenése jelzi. Az élettartam jelentősen csökken, ha 12,5 volt feszültség alatt tároljuk, ekkor ugyanis szulfátosodási folyamat indul, ami egy visszafordíthatatlan károsodást okoz. Ez kivédhető, ha minden használat után feltöltjük az akkumulátorokat. Ha hosszabb idejig nem használjuk, akkor havonta kondícionáló töltést kell végezni az önkisülés pótlására. Töltést, tárolást "O" celsius fok felett célszerű végezni. A hatótávolság szempontjából figyelembe kell venni, hogy az akkumulátorok kapacitása "O" fok alatt 30-40%-ot is csökkenhet. Az akkumulátor veszélyes hulladék, ezért az elhasználódott akkumulátorokat a vásárlás helyén le kell adni. Ott gondoskodnak a megfelelő tárolásról, ártalmatlanitásról. Ez fontos, hiszen környezetünk védelme mindenkinek közös érdeke.

Legfőbb szabály az, hogy az akkumlátorok egységnyi energiát tudnak tárolni, ha kevesebbet veszünk ki belőle tovább tart, ha sokat, hamarabb kifogy. Az autók benzintankja is hamarabb kifogy, ha hegynek fel megyünk, vagy több súlyt rakunk bele, vagy padlógázon használjuk! Az autók fogyasztását is bizonyos körülményekre adják meg, nem a végsebességen teljes terhelésen! Egyszerű fizika.
Ha valaki 100%-on üzemeltet egy elektromos járművet számíthat rá, hogy a leggyengébb lánszem az akkumulátorok hamar megbosszulják ezt, kezdetben csak hamar kifogy belőlük a szufla, de a rendszeres maximális áramkivét a cellák meghibásodásához vezetnek! Egy átlagos akkumulátor a kerékpárokban 12-14 Amperóra kapacitású, beláthatjuk, hogy ha ezt több mint 20 Amperrel megterheljük az ökölszabály szerint sem fog 30-40 percnél tovább tartani a benne tárolt energia, míg a névleges 250Wattal terhelve egy 48Voltos kerékpárt 5-6 Amper az áramfelvétel, ez két óra használatot biztosít. Magyarul teljes sebességen 20-25 kilóméter megtétele lehetséges, míg 25 km/ó sebességnél kb 50 kilóméter a megtehető út! Egyszerű dolog, csodák nincsenek, és ha még hozzá kalkuláljuk a GEL akkuk kémiai tulajdonságait a hőmérséklet miatt, még lényegesen csökkenhet hidegben ( +5 Celsius fok alatt ) a kivehető energia!
Az elektromos csúcsmodel Tesla autó is padlógázon csak 100 kilóméter megtételére alkalmas, normál használatnál 3-400 kilóméter is megtehető vele, pedig sok tízmilliós technika!

A gyakorlatban azonos típusú kerékpárral egy 60 kg-os ember sík úton, közepes sebességgel, 20 Celsius hőmérsékleten egyhuzamban megtesz 60 km-t, míg ugyanazzal a kerékpárral egy 100 kg-os ember dombos területen, hidegben, több indulással, teljes gázzal csak alig 10 km-t tudmegtenni. A fizikát és a kémiát sajna nem lehet becsapni.

A megtehető út megadásának szabálya. A gyártók az alábbi körülmények teljesülése szerint adják meg a megtehető maximális utat:

- terhelés: 75 kg

- útviszonyok: sík, egyenletes aszfalt út

- szél : szélcsend

- hőmérséklet: 25-30 Celsius

- akkuk állapota: teljesen feltöltött formázott új állapot

- 25 km/óra sebesség

- felfújt gumik

A  fenti feltételek együttes teljesülése esetén várható el a maximum megtett út!

A nagyobb súly kisebb mértékben csökkenti a megtehető utat, mint a környezeti hőmérséklet. O Celsius fok alatt már csak 40% kapacitás vehető ki az akkupakkból, ezáltal a megtehető út is 40%-ra csökken!

Célszerű az emelkedőkre is számolni, egy rövidebb 3-400 méteres emelkedő akár 4-5 km-rel is megrövidítheti a kapacitást.

Teljes sebességgel haladva sokkal több teljesítmény szükséges, nagyobb légellenállással is számolni kell!

Összességébenpl hideg időben, szembeszélben, 100kg-os terhelésen pár emelkedővel a teljes megtehető út akár 25-35%-a lesz csak a névleges maximális megadottnak!

Alapszabályként azt kell tekinteni, hogy az akkuk egységnyi energiát tudnak tárolni, és leadni. Minnél jobban megdolgoztatjuk a kerékpárt, annál hamarabb elfogy az energia.

A fenti optimális körülmények ritkán állnak fent, ezért számítson rá, hogy nem tudja kihasználni minden esetben a maximális megtehető utat, ezért vásárláskor járjon el körültekintően, nehogy meglepetés érje az első nagyobb igénybevételnél!

A hideg idő beköszöntével két dolgot tesznek az elektromos kerékpár tulajdonosai, vagy használják tovább, vagy félreteszik, és majd tavasszal szeretnék újra használatba venni.
Pár jótanács mindkét esetre:


1. TÉLI HASZNÁLAT:
Törekedjünk rá, hogy fagymentes helyen töltsük az akkut, így elérhetjük a teljes feltöltést, míg fagyos körülmények közt ( +5 Celsius fok alatt ) soha nem fog az akku teljesen feltöltődni, a töltő lehet ki, vagy be sem kapcsol, és a bevihető energia lényegesen lecsökken!
Soha ne használja hidegben teljes terhelésen a kerékpárt, az akkuk meghibásodásához vezet!
Vegye figyelembe, hogy az ólomsavas akkuk nem képesek hidegben a teljes kapacitásuk leadására, ez a nyári 20-30 Celsius fokos teljesítményük akár 20-30%-ra is lecsökkenhet.
Összességében számoljon azzal, hogy a megtehető út hidegben drasztikusan csökken, ha nyáron 40 kilómétert megy el a bicikli, télen lehet 20-at se!
Különösen ügyeljen a rossz látási viszonyokra, viseljen láthatósági mellényt, használja a világítást!
Ez igaz nem Forma1-es jármű, ennek ellenére a nedves, csúszós úton érhetik meglepetések fékezésnél, kanyarban, legyen mindig óvatos, hisz a kerékpáron nem védi meg semmi egy eleséskor!

Gondoskodjon a kerékpár állagmegóvására, tisztítsa rendszeresen, kezelje a fém felületeket, különösen a krómozott alkatrészeket, hogy ne a rozsda egye meg! Olajozza a láncot, szabadunfutót, pedálokat, rugóstagokat rendszeresen!

2. TÉLI TÁROLÁS:

Amennyiben télen nem szeretné használni a kerékpárt, ellenben tavasszal szeretné újra a régi erőben tudni oda kell figyelnie az akkuk töltésére, tárolására!
Ha lehetséges, szerelje ki az akkupakkot a kerékpárból, tárolja meleg helyen, higyje el, meg fogja hálálni tavasszal, mikor újra használatba veszi!
Az akkuk önkisülése és a beépített riasztó szükségessé teszi, hogy használaton kívül is 3-4 hetente utántöltse!
A tavaszi használatbavételkor ne felejtse ell ellenőrizni a keréknyomást, láncot, világítást, fékeket!

Balesetmentes közlekedést kívánunk elektromos járművével!

Ha bármi kérdése, problémája lenne, szívesen állunk rendelkezésére elérhetőségeinken!

 

- Mennyibe kerül az elektromos kerékpározás? Két költségtényező van, az energiafogyasztás, ez kb 80 Fillér kilométerenként, valamint az akkuk elhasználódása, ami átlagosan 10000-20000.- Ft évente, a 36V -os az ocsóbb, míg a több akkus a költségesebb!

- Miért elektromos kerékpárt, miért ne robbanómotorost? Ha nem indokolja a napi megtett út, azaz legalább 50 km megtétele/nap, nem célszerű beruházni benzines kerékpárba. Egy elektromos kerékpár hajtáslánca 4 elemből áll, akku, motor, vezérlő, ezek 10 alkatrészt jelentenek, míg egy robbanómotoros kerékpár hajtáslánca 200-250 alkatrészből áll, ezzel a meghibásodás lehetősége is 10-20 szorosa, nem számítva a benzinrendszer kocsonyásodását, a jelenleg kapható ethanolos üzemanyagok kikezdik a gumi alkatrészeket, ezáltal rendszeresen eltömődnek a vékony furatok a karburátorban. Indító akku éves cseréje, lánchajtás karbantartása folyamatosan gondot okoz. Gyakori a CDi gyújtáselektronika meghibásodása. Kellemetlen a hidegindítás, meg kell várni, míg üzemmeleg lesz a motor. Közhelyeket nem is szeretnénk sorolni - büdös, hangos, környezetszennyező... Nehezen hihető, hogy egy 32 ccm-es robbanómotor csak 300W leadására képes, így sokkal többet igazoltatják a rendőrök a robbanómotoros kerékpárok vezetőit, van aki ezt már megunva bukósisakban, biztosítással és jogosítvánnyal használja inkább. ( jelenleg minden robbanómotoros kerékpár segédmotorkerékpárként kerül elvámolásra ! )

- Mekkora emelkedőt bír egy elektromos bicikli? Mivel teljesítménye az emberi erőhöz hasonló nagyságrend, ezért igaz az, hogy ahova fel tudunk tekerni még kerékpárral, oda biztosan fel megy az elektromos bicikli is. Természtesen a nagyobb teljesítményű járművek könnyebben birkóznak meg az emelkedőkkel! Hegyet mászni nem alkalmas, szinte biztos! Vegye figyelembe azt is, hogy emelkedőre menet a felvett energia többbszöröse is lehet!

- Lehet-e tekerni az elektromos kerékpárt lemerülés esetén? A válasz igen, hisz mindegyik rendelkezik pedállal, de el kell mondani, hogy a 40 kg feletti járműveket már inkább tolni érdemes lemerülés esetén, a nagy súly, kedvezőtlen pedálpozíció és áttétel komoly erőkifejtést igényel.

- miért pörög a pedál, ha nincs rajta a lábam? A szabadonfutó a hátsó lánckerékben található kúpra futó görgős eszköz, mely működéséhez minimális ellentartás szükséges, azaz a pedálon tartott lábhoz tervezték. Ha a pedál szabadon van, a szabadonfutó elforgathatja. A forgó pedál működésbe hozza a pedálasszisztenciát, így a kerékpár vezérlője gázadás nélkül is működteti a motort, feltételezve, hogy tekerik a pedálokat. A fékkar behúzása, vagy a pedálok megállítása után a pedálasszisztencia a kerék megállását követően 2 másodpercen belül kikapcsol, ha a fékkart ez idő alatt elengedjük a pedálasszisztencia nem kapcsol ki, és újra tovább működteti a motort. A fékkarok behúzása alatt a motor nem kap hajtást, csak elengedés után.

- Mit tegyek, ha megállít a rendőr, és kötekedik az elektromos kerékpár miatt? Mindig legyen higgadt és türelmes, a munkáját végzi a rendőr, Önnek nincs mitől tartani, ha Tölünk vásárolta a járművét garantáljuk, hogy jogszerűen használja elektromos kerékpárját. A helyszínen nincs más teendője, mint elmondani, hogy ezt a járművet elektromos kerékpárként vásárolta. A járművön feltüntetett gyártmány és tipus alapján a hatóság ha akarja beazonosíthatja. Ha nem, akkor bemutatásra szólíthatják fel 30 napon belül a vásárlási bizonylatra, amin szerepelnie kell az elektromos kerékpárnak. Ettől kezdve a forgalmazó a felelős, hogy a jogszabályoknak megfelelő járművet adott el Önnek, a bizonyítási kötelezettség nem Önt terheli jogvita esetén! Abban az esetben ha nincs meg a vásárlási számla, vagy használati útmutató segítünk a pótlásba! A legújabb modeleken már fel van tüntetve részletesen a forgalomba hozó is, tehát semmi sem szükséges ezen felül!

- Mit tegyek hátsó defekt esetén? A hátsó kerékbe épített motor miatt kicsit körülményes a defekt javítás, de nem bonyolult! Szerelje le a sárvédő pálcáit, oldja el a motorvezetéket rögzíítő kábelkötegelőket, fékkar rögzítést,láncot, tengelyvégcsavarokat, és a kereket hátra tudja annyira húzni, hogy ki lehet bújtatni a gumiköpenyeket a motorkábellel szemközti oldalon! Javasoljuk a belső ragasztásos javítását, ehhez nem kell kifűzni, csak oldalra húzni!

- Milyen karbantartásokat kell elvégezni? Általánosságban elmondható, hogy nem igényel több odafigyelést, mint egy hagyományos kerékpár. Csavarok utánhúzása, lánc és szabadonfutó kenése ( WD40), általános tisztítás, különösen a rugóstagok megvezetőjére raködik le por, amit a kihordott zsír megköt, és beszoruláshoz vezethet! Az elektromos rendszer karbantartást igényel a balesetmentes, és gondtalan használathoz! Olvassa el ajó tudni pont alatt a vonatkozó írásunkat!

- Bírja az esőt? Igen, hisz nincs cukorból, de a korrozióvédelemről gondoskodjunk! Az elektromos vezérlőt, műszerfalat ne tegyük ki közvetlen vízsugárnak mosáskor!

- Fényes és drága, mi van ha ellopják? Mindenek előtt fotózza le a járművét, jegyezze fel az azonosító jeleket, típus, vázszám, motorszám, ezzel nagymértékben megkönnyítheti lopás esetén e felderítést! Ha lehetősége van regisztráltassa a BM nyilvántartásába!

- elromlott a kerékpár, mit tegyek? Először is olvassa el a garanciális feltételek és tanácsok pont alatt leírtakat, lehet azonnal megoldást talál a hiba elhárítására. Amennyiben nem segítenek a leírt tanácsok, hívja szervízünket a 0696950885 számon, és részletesen, egyértelműen adja meg a hibajelenséget, a kerékpár adatait, típus, gyáriszám, vásárlás idelye stb. Első hat hónapban a beüzemelést végző, azaz mi, továbbiakban a rendszeres szervízt végző a javító szolgálat, a vásárlástól számított 12 hónapig díjmentesen biztosítjuk a hibás cserealkatrészt!

- féléves szervíz hogyan működik? A vásárlástól számított 6 hónapon belül kötelező szervízt kell végeztetni minden járművön a balesetmentes használat érdekében. A kütelező szervízt végeztetheti szervízünkkel, vagy más szakszervízzel is. Amennyiben nálunk végezeteti a kötelező átvizsgálást, úgy a további garanciális időben is mi végezzük az esetleges javításokat díjmentesen az Ön címén. Amennyiben mással végezteti a kötelező átvizsgálást, a további garanciális időben a garanciális kötelezettségünk csak a címünkre megküldött hibás alkatrész cseréjére terjed ki, a hibabehatárolás, hibás alkatrész ki és beszerelése nem kötelezettségünk, azt a kötelező szervízt végzővel intézheti. Kötelező átvizsgálásnak díja 6000-10000.-Ft+ÁFA, típustól függően!  Figyelem, soha nem végzünk helyszínen kötelező szervízt, csak szervízünkben előre egyeztetett időpontban, ez 2-3 munkanap általában. A ki és beszállításról a vásárlónak kell gondoskodnia. A kötelező átvizsgálás elmulasztása garanciavesztő lehet!

A többszörösen módosított KRESZ, azaz az 1/1975. (II.05) KPM-BM Rendelet hatályos szabályozása a kerékpár fogalmára:

r/1. *  Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

A gyártói utasítás szerint az elektromos kerékpárokat félévenként szervízelni szükséges.

Az első átvizsgálásnak a vásárlástól számított 6 hónapon belül meg kell történni, ennek elmulasztása garanciavesztéssel jár, ez minden esetben a garanciajegyen is feltüntetésre kerül!

Az átvizsgálás díjköteles, ezt a vételár nem tartalmazza, helyszínen nem végezhető, csak szervízben, mivel több célszerszám és teszter megléte szükséges az eljáráshoz.
A szervíz díja típusoktól függően változik, erről minden esetben érdeklődjön!

( minden járművet, autót, motort is szervizeltetni szükséges )

Az első féléves - garancilis - felülvizsgálat tartalmazza:

- fékek ellenőrzése, beállítása

- szerkezeti csavarok ellenőrzése

- kerékcsapágyak ellenőrzése

- kormánycsapágy ellenőrzése, szükség szerinti beállítása, kenése

- rugóstgok ellenőrzése, kenése

- lengővillák ellenőrzése, kenése

- lánc, szabadunfutó, középtengely ellenőrzése, beállítása kenése

- elektromos csatlakozók ellenőrzése, konzerválása

- zárak tisztítása, kenése

- akku csatlakozók ellenőrzése

- akkuk tételes vizsgálata, kérésre kapacitásméréssel, szulfátmentesítéssel ( külön díj ellenében )

- világításrendszer ellenőrzése

- felnik, küllőzés vizsgálata ( nem tartalmazza a deformálódások javítását! )

- gumiabroncsok ellenőrzése, guminyomás beállítása

- töltő vizsgálata, töltőáram, kikapcsolási küszöbfeszültség, hűtés, csatlakozók

 

A szervíz díja tartalmazza a rezsianyagokat, nem tartalmazza a szervízbe szállítás díját!

Amennyiben a szervízelés folyamán hibát tárunk fel, azt díjmentesen javítjuk, amennyiben az garanciális, vagy szavatossági körbe tartozik, minden esetbe új alkatrész kerül beépítésre!

 

A féléves kötelező garanciális szevíz elmulasztásából eredő később felmerülő hibákért nem vállalunk felelősséget, kizárólag a szervízeléssel nem összefüggő meghibásodás esetén érvényesíthető a garancia - pl műszerfal hiba, vezérlő hiba stb, ami nem karbantartásigényes.
Az elektromos meghibásodásokat jellemzően a csatlakozók eloxidálódása okozza, ami  rendszeres karbantartással megelőzhető, ha legalább félévente a csatlakozók ellenőrizve és konzerválva vannak. Mechanikus meghibásodások oka jellemzően a laza tengelycsavarok, rugóstagok szennyeződése, csavarok elvesztése okozza.
Minden esetben fordítson figyelmet a rendszeres karbantartásra.

A  folyamatos karbantartás a vásárló érdeke, hogy minél tovább, és problémamentesen használhassa a megvásárolt járművet!

Az elektromos kerékpárokat, robogókat rendszeresen karbantartani szükséges. Ennek során ellenőrizni kell a gumiabroncsok nyomását, mozgó alkatrészek kenését biztosítani, kilazult csavarokat utána húzni, fékek, világítás működőképességét,valamint tisztítani.

Alapvetően rendszeresen, minden használatbavétel előtt és tételesen ellenőrizni kell a biztonságos közlekedés alapfeltételeit: keréknyomás, fékek, lánc, kormányzás, ülés, hajtókarok és pedálok, első és hátsó tengely rögzítése, fogantyúk, világítás és kötelező felszerelések. Ezek ellenőrzése nélkül soha ne induljon útnak! Amennyiben bármilyen eltérést észlel, lötyögés, zörgés, hibás működés, ne használja a járművet, végezze el, vagy végeztesse el a karbantartásokat!
Figyelem! A csavarok után húzása, fékek után állítása, lánckenés, izzócsere nem tartozik a garanciális hibák körébe, ezek elmulasztása garanciavesztéssel is jár, és semmilyen módon nem hárítható át az ezekből adódó károk, károkozások, balesetek!

Félévenként szervizelni szükséges az elektromos kerékpárokat!

A rendszeres szervizelés során szükséges teendőket tipusok alapján egyedileg adja meg a gyártó.
Szerkezeti elemek, csavarok, csapágyak ellenőrzésén túl az elektromos rendszert is felül kell vizsgálni..

Mivel az elektromos kerékpárok egy viszonylag egyszerű járművek, ezt a rendszeres szervizelést műszaki érzékkel és minimális szerszámozottsággal bárki elvégezheti, nem szükséges félévente több ezer Forintos kiadást eszközölni. Amennyiben telefonon érdeklődik, szívesen tájékoztatjuk a félévenkénti átvizsgálás Ön kerékpárjára szabott feladatairól.
Garancia idő alatt a vásárlástól számított 6 hónapon belül igazoltan el kell végni a szervizelést. Ez bármelyik kisgép, jármű vagy kerékpár szervizben elvégeztethető munkalap és számla ellenében. 

 

Vállalkozásunk is elvégzi a szervizelést 32 pontos átvizsgálással, átalánydíja 6-10000.-Ft+ÁFA. Szerviz: Csorna, Soproni u. 66/f. Helyszínen, kiszállással nem tudunk vállalni időszakos szervizelést, csak kizárólag garanciális javítást!
Vállalási időtartam 1-3 munkanap, ez alatt bent kell hagyni a kerékpárt. Kérésre be is szállítjuk a kerékpárt a szervízünkbe, ennek díjáról mindig érdeklődjön megrendelés előtt!

 

Amennyiben igazoltan elvégeztette a kerékpár 6 hónapos első szervizét, a garancia nem vész el! ( Csak szerviz számlát és tételes munkalapot tudunk elfogadni )
Ha a rendszeres szervizt Ön végezte el, mi ezt is elfogadjuk, feltételezzük, hogy szakszerűen tette, viszont a kerékpár garanciális meghibásodása esetén amennyiben a karbantartás elmulasztása, vagy szakszerűtlensége okozta a meghibásodást a garanciális igényt elutasítjuk!

A kellékszavatossági, termékszavatossági, illetve jótállási  igény kizárható, ha a fogyasztó elmulasztotta karbantartási kötelezettségét, azaz például elektromos kerékpár esetén a 6. hónap végéig esedékes kötelező átvizsgálás és szerviz megtörténtét hitelt érdemlően nem tudja igazolni. A karbantartási irányelvek a használati útmutatóban olvasható. ( ÁSZF )

 

Javasoljuk a karbantartási és szervizelési irányelvek pontos betartását, ezek elmulasztása rövidebb-hosszabb távon komoly gondokat, bosszúságot balesetveszélyt is okozhat!

Nem garanciális javítás esetén az irányadó árak:
- szerviz óradíj: 2000.- FT+ÁFA

- bevizsgálás (nem kéri a javítást ) 5000.- Ft+ ÁFA

- szállítás: 100.-Ft/km csak oda út.

- akku regenerálás 3000.- Ft/db

 

Az elektromos kerékpárokat, robogókat a téli álom, és a gondos rendszeres meleg helyen tárolás és töltés esetén is érdemes tavasszal átvizsgálni.

Kezdjük az általános tisztítással, szabadítsuk meg a téli portól, esetleg latyaknyomoktól. A mozgó alkatrészeket ellenőrizzük, ha kell gondoskodjunk a kenésükről: fékkarok, rugóstagok, lengőkarszilentek.

Ellenőrizzük a szerkezeti elemek rögzítését, keréktengelyek, hajtókarok, pedálok, középtengely. 

A kormányt mozgassuk lassan jobbra balra, ellenőrizzük nem akad-e meg, nem szorul, illetve nem kotyog-e?

A zörgő, mozgó elemek rögzítésését, ülésrögzítést húzzuk meg.

Ellenőrizzük a fékek beállítását, működését.

Ellenőrizzük a guminyomásokat, és a futófelületet, nagyobb kopás és repedezettség esetén cseréljük ki.

Ellenőrizzük a világítást és a prizmákat.

Töltsük fel a kerékpárt teljesen, lehetőség szerint az első használatbavétel esetén merítsük is le teljesen, ha kell ezt ismételjük meg többször, hogy az akkuk visszanyerjék  az esetlegesen "elfelejtett" kapacitásukat!

Az első utakon számítson rá, hogy Ön is kijött a formából a tél alatt, legyen óvatos, közlekedjen fokozott óvatossággal, míg újra visszaszokik a forgalomba!

Számítsunk rá, hogy amennyiben a téli hónapokban magára hagytuk az akkukat, vagy hideg helyen tároltuk, visszafordíthatatlan kapacitásvesztés történhet, akár teljesen használhatatlanná is válhat az akkupakk.

Ne felejtsük, a rendszeres karbantartás a rendeltetésszerű használat az Ön érdeke, hisz sok pénzt veszíthet a hanyagsággal!
Szervízünkbe minden tavasszal több reklamáció érkezik, hogy nem megy a kerékpár, vagy csak rövid a megtehető út, az első műszeres akkuvizsgálat során azzonal kiderül, hogy mélymerülésbe, elektrolit megfagyásba volt szerencsétlen akku hagyva, és ez sajnos visszafordíthatatlan károsodással járt.

Elektromos kerékpárok a gyárból 60-70 %-os összeszereltségi állapotban, dobozban érkeznek az országba. Az importőr nem foglalkozik szereléssel, beüzemeléssel.

A kerékpárokat szervízünk szereli készre, és üzemeli be átadás előtt.

A folyamat:

- csomagolás kibontása, ellenőrzés, minden alkatrész meg van, sérülésmentes

- első kerék beszerelése

- első fék beszerelése

- kormánykar felszerelése

- kormánycsapágy beállítása

- kerékcsapágyak ellenőrzése

- láncfeszesség beállítása, egynyomvonalúság beállítása, lánc és szabadonfutó kenése

- burkolatok felszerelése

- kitámasztó sztenderek felszerelése

- ülés felszerelése

- akkuk bevizsgálása, beszerelése

- elektromos rendszer átvizsgálása, feszültség alá helyezés

- műszerfal vizsgálata

- első indítás sztenderen, funkciók vizsgálata

- index, világítás vizsgálata

- fékek beállítása

- láncfeszesség beállítása

- tengely, villa, rugóstag rögzírtésének ellenőrzése

- guminyomás beállítása

- akkutöltő tesztelése

- próbakör, általában 1-2 km, ez alatt szubjektív ellenőrzés, fékek további beállítása, funkciók ellenőrzése, egyenesfutás, rezonanciák ellenőrzése

- beüzemelés dokumentálása, raktárba helyezés

- a pedálokat és tükröket csak átadáskor szereljük fel a könnyebb mozgatás miatt

 

A beüzemelés külön költséget nem jelent a Fogyasztónak, azt a vételár minden esetben tartalmazza!

Webáruház készítés