Legújabb platós tricikli, 72V 3000W!

 

Hírlevél
TOP termékek
Termékajánló
Látogató számláló
0
2
3
4
6
6
7
Üzletünk

Elektromos kerékpárral megtehető út

Legfőbb szabály az, hogy az akkumlátorok egységnyi energiát tudnak tárolni, ha kevesebbet veszünk ki belőle tovább tart, ha sokat, hamarabb kifogy. Az autók benzintankja is hamarabb kifogy, ha hegynek fel megyünk, vagy több súlyt rakunk bele, vagy padlógázon használjuk! Az autók fogyasztását is bizonyos körülményekre adják meg, nem a végsebességen teljes terhelésen! Egyszerű fizika.
Ha valaki 100%-on üzemeltet egy elektromos járművet számíthat rá, hogy a leggyengébb lánszem az akkumulátorok hamar megbosszulják ezt, kezdetben csak hamar kifogy belőlük a szufla, de a rendszeres maximális áramkivét a cellák meghibásodásához vezetnek! Egy átlagos akkumulátor a kerékpárokban 12-14 Amperóra kapacitású, beláthatjuk, hogy ha ezt több mint 20 Amperrel megterheljük az ökölszabály szerint sem fog 30-40 percnél tovább tartani a benne tárolt energia, míg a névleges 250Wattal terhelve egy 48Voltos kerékpárt 5-6 Amper az áramfelvétel, ez két óra használatot biztosít. Magyarul teljes sebességen 20-25 kilóméter megtétele lehetséges, míg 25 km/ó sebességnél kb 50 kilóméter a megtehető út! Egyszerű dolog, csodák nincsenek, és ha még hozzá kalkuláljuk a GEL akkuk kémiai tulajdonságait a hőmérséklet miatt, még lényegesen csökkenhet hidegben ( +5 Celsius fok alatt ) a kivehető energia!
Az elektromos csúcsmodel Tesla autó is padlógázon csak 100 kilóméter megtételére alkalmas, normál használatnál 3-400 kilóméter is megtehető vele, pedig sok tízmilliós technika!

A gyakorlatban azonos típusú kerékpárral egy 60 kg-os ember sík úton, közepes sebességgel, 20 Celsius hőmérsékleten egyhuzamban megtesz 60 km-t, míg ugyanazzal a kerékpárral egy 100 kg-os ember dombos területen, hidegben, több indulással, teljes gázzal csak alig 10 km-t tudmegtenni. A fizikát és a kémiát sajna nem lehet becsapni.

A megtehető út megadásának szabálya. A gyártók az alábbi körülmények teljesülése szerint adják meg a megtehető maximális utat:

- terhelés: 75 kg

- útviszonyok: sík, egyenletes aszfalt út

- szél : szélcsend

- hőmérséklet: 25-30 Celsius

- akkuk állapota: teljesen feltöltött formázott új állapot

- 25 km/óra sebesség

- felfújt gumik

A  fenti feltételek együttes teljesülése esetén várható el a maximum megtett út!

A nagyobb súly kisebb mértékben csökkenti a megtehető utat, mint a környezeti hőmérséklet. O Celsius fok alatt már csak 40% kapacitás vehető ki az akkupakkból, ezáltal a megtehető út is 40%-ra csökken!

Célszerű az emelkedőkre is számolni, egy rövidebb 3-400 méteres emelkedő akár 4-5 km-rel is megrövidítheti a kapacitást.

Teljes sebességgel haladva sokkal több teljesítmény szükséges, nagyobb légellenállással is számolni kell!

Összességébenpl hideg időben, szembeszélben, 100kg-os terhelésen pár emelkedővel a teljes megtehető út akár 25-35%-a lesz csak a névleges maximális megadottnak!

Alapszabályként azt kell tekinteni, hogy az akkuk egységnyi energiát tudnak tárolni, és leadni. Minnél jobban megdolgoztatjuk a kerékpárt, annál hamarabb elfogy az energia.

A fenti optimális körülmények ritkán állnak fent, ezért számítson rá, hogy nem tudja kihasználni minden esetben a maximális megtehető utat, ezért vásárláskor járjon el körültekintően, nehogy meglepetés érje az első nagyobb igénybevételnél!

Webáruház készítés